Naše škola je partnerskou školou organizace Tutorie Země poznání, která realizuje projekt STOP školní neúspěšnosti v Ostravě.
Projekt podporuje žáky ze sociálně znevýhodněného prostředí, kteří mohou využít doučování zdarma pro zvládnutí učiva.
Projekt je spolufinancován Evropskou unií.
ZŠ Matiční získala finanční prostředky ve výši 384 000 Kč z dotace Nástroje pro oživení a odolnost (Národní plán obnovy – prevence digitální propasti) k pořízení mobilních digitálních technologií, které bude škola dle potřeby využívat s žáky během výuky.
ZŠ Matiční byla úspěšná v rámci programu statutárního města Ostravy na podporu cizojazyčného vzdělávání s projektem S jazyky porozumíme světu.
Tento projekt bude realizován ve školním roce 2024/2025.
Hlavním cílem projektu MAP ORP Ostrava IV je zvýšit kvalitu vzdělávání v mateřských a základních školách prostřednictvím podpory společného plánování, spolupráce, společné implementace konkrétních intervencí MAP na úrovni zřizovatelů, škol a ostatních aktérů ve vzdělávání včetně organizací neformálního vzdělávání v ORP Ostrava, která umožní společné řešení místně specifických problémů a potřeb.
Naše škola realizuje projekt výstavby skleníku a dalšího vybavení pro vznik zelené oázy u školy.
Jako partneři Statutárního města Ostrava v projektu „Práce s nadanými žáky“ navážeme spolupráci s partnery ze zahraničí a zaměříme se na jazykovou vybavenost pedagogů.
Naše základní škola je zapojena jako partner Moravskoslezského kraje do projektu „Potravinová pomoc dětem v sociální nouzi z prostředků OPZ+ v Moravskoslezském kraji", který je podpořen finančními prostředky z Evropského sociálního fondu prostřednictvím Operačního programu Zaměstnanost plus a rozpočtu Moravskoslezského kraje.
Žáci, jejichž zákonní zástupci pobírají dávky hmotné nouze - příspěvek na živobytí nebo doplatek na bydlení, se ve škole stravují formou obědu zdarma.
Projekt je spolufinancován Evropskou unií.
Je zaměřen na personální podporu základní školy a společné vzdělávání žáků.
Jedná se o projekt Nadace České spořitelny a spolupracujících škol. Cílem je vytvoření ucelené metodiky pro výuku finanční gramotnosti na druhém stupni základních škol.
V rámci komponenty 3.1 Inovace ve vzdělávání v kontextu digitalizace investice přispívá na vybavení žáků digitálními technologiemi pro rozvoj jejich informatického myšlení a digitálních kompetencí a na prevenci digitální propasti.